Jobstudent
Je vindt hier de folder met info voor onze jobstudenten.
Via de bewonersparlementen werden de bewoners bevraagd over de zomer.
Een dikke pluim voor de jobstudenten!
VOORLOPIG IS HET ONLINE SOLLICITATIEFORMULIER VOOR JOBSTUDENTEN ZOMER 2024 GESLOTEN. ONZE PLANNING IS ZO GOED ALS AF.
WIL JE ALSNOG SOLLICITEREN? Download hier het sollicitatieformulier voor jobstudenten bij OLV Gasthuis vzw en mail het naar info@gasthuis.be
Scan de QR code of klik hier.
Liever solliciteren op papier?
Download hier het sollicitatieformulier voor jobstudenten bij OLV Gasthuis vzw.
Eens ingevuld, kun je dit doormailen naar info@gasthuis.be of afgeven aan onze recepties.
Tot snel!
Terugblik op 2022
In 2022 hebben jobstudenten meer dan 17.000 uren gewerkt in OLV Gasthuis, in totaal goed voor 740 contracten.
Een deel hiervan hiervan werd in de zomervakantie gepresteerd. Ook tijdens de weekends of andere vakanties worden er geregeld studenten ingezet.
* Sommige jobstudenten werken in verschillende diensten of in verschillende functies.
Evaluatie door jobstudenten
Na de zomervakantie vragen wij telkens aan de jobstudenten om ons te evalueren d.m.v. een digitaal formulier.
Een greep uit de resultaten 2022:
- 92 % van de jobstudenten zijn tevreden of heel tevreden van de begeleiding tijdens hun vakantiejob.
- 100 % had het gevoel waardevol werk geleverd te hebben
68% geeft aan voornamelijk voor een vakantiejob bij ons te kiezen omdat ze de dankbaarheid van de bewoners appreciëren. De tweede voornaamste reden is omdat dit in de lijn ligt van de studies die ze volgen. - 95.9% heeft graag in OLV Gasthuis gewerkt .(rest neutraal)
96% sluit de vakantiejob af met een goed gevoel over OLV Gasthuis als organisatie en werkgever. (rest geen mening) - 96% geeft aan veel bijgeleerd te hebben
“Over het algemeen voelde ik mij heel goed opgenomen binnen het team. Dit hangt wel wat af van de medewerkers op dat moment. Sommigen proberen toch steeds eens te profiteren van de 'onwetendheid' van de jobstudent en proberen sommige taken van zich af te schuiven door de jobstudent die taken te laten uitvoeren. Heel fijn gevoel dat we hier open en eerlijk over kunnen praten met de directie. Dat doet mij oprecht veel deugd!”
“De open communicatie met de jobstudenten is de afgelopen jaren heel erg verbeterd! Het zou fijn zijn als dit zo zou blijven.”
Uit de evaluatie van 2020 bleek dat de wisselende shiften een pijnpunt zijn voor jobstudenten. We hebben geprobeerd om hier verder aan te werken in de planning van de zomervakantie 2022. Er werd op gelet om meer dezelfde shifts toe te kennen aan de jobstudenten. Zo konden zij sneller vertrouwd geraken met de taken die verbonden zijn aan een bepaalde shift. Vaste medewerkers stelden zich flexibel op om dit mogelijk te maken. Daar zijn we dankbaar voor!
De inspanning loonde:
"Super dat je vaak dezelfde shift had, zo kon je rapper mee werken en verliep alles vlot. Zo leerde je ook snel de werking kennen."
We voelen dat de jobstudenten moeite hadden met het tijdstip waarop wij de uurroosters voor juli en augustus opmaken en verdelen (half juni). In 2022 konden wij dit verbeteren (in analogie met de uurroosters van de vaste medewerkers). We verdeelden de uurroosters eind mei.
"Super goed dat we een uurrooster kregen een maand van te voren."
Jobstudenten zijn een waardevol deel van ons hartverwarmend team. Samen zorgen we ervoor dat we een kwaliteitsvolle zorg kunnen bieden.
In beeld