Kwaliteitssysteem
Met PREZO als kwaliteitssysteem kiezen we ervoor om de resultaten van onze dienstverlening voor de bewoners voorop te plaatsen. Hierbij kijken we in totaal naar 60 prestaties in de zorg die gebundeld worden onder zeven grote noemers zoals welbevinden mbt wonen en leven, mentaal en lichamelijk welbevinden, zorgondersteuning, medewerkers, …
Vanuit grondige analyses wordt er per prestatie gekeken wat beter kan voor onze bewoner, maar ook naar wat we zeker dienen te behouden.
Processen en procedures (her)bekijken we vanuit die noden en verwachtingen om zorg op maat te garanderen.
Dialoog met de bewoner en de medewerker vormt hierbij de absolute basis van de kwaliteitswerking. Het is vanuit die gedachte dat OLV Gasthuis vzw bouwt aan een kwaliteitscultuur waarbinnen elke bewoner/familielid en medewerker (ongeacht diens rol) een stem heeft.
Zo kan iedereen zijn of haar steentje bijdraagt aan de kwaliteit van het huis.
Met het kwaliteitssysteem beschikken we tevens over een handige digitale tool die de kritische, analytische blik op onze dagelijkse activiteiten aanwakkert.
Zo kunnen we jaarlijks de noden van de ons huis met haar bewoners evalueren en bijsturen.
Op die manier kunnen we telkens relevante doelen en acties bepalen waar we op een bepaald moment écht nood aan hebben.
Voor 2021 bouwen we verder aan bewonersregie op vlak van wonen en leven en willen we ook verder aan de slag met de BelRAI. Deze laatste is een instrument dat zorgt voor een allesomvattende gezondheidsbeoordeling van de bewoner en zorgverleners helpt om een kwaliteitsvol zorgplan op maat af te leveren.
Je kunt meer lezen over de projectplanning in de gelijknamige rubriek.